tisdag 10 maj 2011

Ibland tar det en stund att koppla

 
Jag bad min kära pojkvän att röja undan lite innan jobbet idag.

När jag kommer hem är disken gjord och på tvättmaskinen ligger en fin lapp: "Hej snygging! Maskinen är laddad och klar, bara att köra. Love u! puss.".  Jag följer instruktionerna och kör igång maskinen för att sedan luta mig tillbaka i soffan. Fåglarna kvittrar, det seglar in dofter av pånyttfödda blommor, grönska och varm asfalt. Livet känns skönt och bekymren är lika få som molnen på himlen.

Plötsligt infinner sig en känsla av att nånting inte stämmer. Jag har sett någonting som inte var som det skulle, men vad? På några sekunder har jag hunnit upp från soffan, in i badrummet och blir plaskvåt om fötterna.

Den där jäkla slangen!! Slangen, som ska kopplas ner i toaletten eller badkaret, så vattnet från tvättmaskinen har någonstans att rinna ut. Slangen, som nu istället hänger kvar på maskinen och skvätter ut smutsigt H2O över hela badrumsgolvet - där ouppackade PAPPERSpåsar med badrumsprylar i trängs med tvättmedel i PAPPERSförpackning. Kul.


Fan Robert, du skrev inget om slangen!



/Annalunda
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar