tisdag 3 januari 2012

2012-01-03

 
Sådär! Årets första datumskrivning gjord.

Oj, vad jag känner mig laddad för de kommande tolv månaderna! På något magiskt sätt känner jag mig alltid förlåten för saker jag gjort och inte gjort när timvisaren passerar tolv natten mot första januari.

Jag är inget vidare på nyårslöften. De lägger sig bara som tunga kedjor runt mina fötter och det slutar oftast med att jag snavar på dem. Därför lovar jag ingenting i år, utan önskar istället att alla runt omkring mig ska få må bra och jag likaså.


Förresten så firade jag jul och nyår hemmavid. Hem-hemmavid alltså, hos föräldrar och syskon och gamla bekanta. Däruppe i norr var det snö och minusgrader, men jag kände mig varmare än på länge (även om den nästan onaturliga elementanvändningen hos mamma och pappa var lite väl tilltagen, inget illa menat).

Så, 2012. Ny tid, ny strid.

Allt gott!

/Annalunda
  

2 kommentarer:

  1. Nästan onaturlig elementanvändning, HAHAHA! :)

    SvaraRadera
  2. Vi har ju dörrar i huset......
    Måste kommentera "ny tid, ny strid" ????
    Varför inte byta strid mot frid ?
    Tack för att du var hemma, gumman, kom snart igen !

    SvaraRadera