tisdag 17 april 2012

Första april, hela april

 
Jag fascineras över aprilväder, då soliga varma förmiddagar övergår till blåsiga eftermiddagar och landar i snöslaskiga kvällar, eller tvärtom.

Jag fascineras också över att år efter år få ta del av människors förvåning, då deras siande om våren går i stöpet om det snöar en dag. Eller förundran när det plötsligt värmer på kinden från lampan uppe i skyn, för; "det snöade ju hela dagen igår".

Vad är det som gör att folk glömmer så lätt?

Det är så enkelt, när det gäller vädret kommer skojerierna på första april fortsätta "hagla" hela månaden ut.

Varje år.

/Annalunda
  

4 kommentarer:

  1. Men till mitt eget försvar kan jag säga att jag aldrig har varit med om ett så extremt aprilväder som vi hade hemma i påsk. Det var sol och snöstorm om vartannat, VARJE dag i en veckas tid! Det har jag faktiskt aldrig upplevt. Sen kan det ju kanske vara så att varje människa utvecklas och ser allt med så nya ögon varje år att man känner sig som ett aprilväders-tabula rasa när det väl händer igen.

    SvaraRadera
  2. Jaså? Jag kan minnas flera april där det knasats till ordentligt, men jag gillar hur du tänker. Är själv inne på samma bana. Lite grann som de som gjort lumpen, men bara minns hur roligt det var (trots långa vandringar i kyla, med tung packning, tidiga mornar osv.) Det kan vara ett sätt för oss att försvara oss.

    Men ändå, det är aprilväder varje år ;)

    SvaraRadera
  3. Dessutom behöver du inte försvara dig, jag menar inte att anklaga någon utan ville bara ifrågasätta. :)

    SvaraRadera
  4. Haha så sant så.

    Och jag lovar att jag ska göra mig mer lik Jason Segel så du aaaldrig lämnar mig. ;-)

    Men vi ger nya bloggflytten en chans och så får vi se vad som händer och sker. :))

    SvaraRadera