lördag 18 augusti 2012

Garderober och tålamod


När det kommer till att installera sig i ett hem kan det vara ganska roligt att filura ut var alla saker ska stå, möblera om och optimera trevnaden; Vilka prydnadssaker passar på kökshyllan, var ska tavlan på den läskiga katten hänga, ska lampan stå i fönstret eller på golvet, o.s.v.. Relativt kul, tycker jag. Underhållningsvärdet ökar dessutom allt eftersom fler tomma kartonger får vikas ihop och ställas undan.

Men när det kommer till garderoben... Ack, detta nödvändiga ont. Det är så oförskämt tråkigt att matcha strumpor och vika tröjor och sortera ut det som ska sparas från det ska arkiveras. Kläderna måste ju dessutom provas på och kombineras med varandra innan beslut kan fattas. Jag får spunk!

För min egen mentala hälsas skull tar jag därför en paus från eländet och skriver istället om det på nätet.


Nå, jag borde väl återgå till arbetet. Jag misstänker att det inte kommer någon magisk fe och trollar åt mig.

Trevlig helg!

/Annalunda

2 kommentarer:

  1. Men tänk om det ändå finns magiska féer, fast vi inte sett dem? Hoppas du får en bra dag!

    SvaraRadera
  2. När ska vi få en liten uppdatering på bloggen? :D Hoppas du mår bra <3 /Kram lillasy

    SvaraRadera