fredag 21 maj 2010

Anna delar med sig.

Nä usch.
Jag känner mig skittråkig.
Folk brukar beskriva mig som lugn och snäll. Det är jag. Lugn, snäll och tråkig.
Ordentlig. Förvirrad. Trist.
Och nej, jag fiskar verkligen inte efter några protester eller komplimanger.

Jag bara sitter här och känner mig.. asocial, idéfattig och humorlös.
En sån som pratar väder för att ha något att säga.
En sån som nickar igenkännande och egentligen inte har någonting att komma med själv. Som gärna vill delta i diskussioner och säga smarta saker, men jag sluter mig av den anledning att jag inte tror att jag vet tillräckligt mycket, inte har tillräckligt intressanta inlägg.
Rädd att göra fel. Rädd för att folk inte ska tycka om mig.

Jag vill våga. Jag vill vara med. Jag vill tro på att det jag har att säga är viktigt. Jag vill våga inse att inte alla människor kan tycka om mig och strunta i de människorna. Bry mig om vad de som gillar mig tycker. Bry mig om vad jag tycker. Inte traska runt i en salig röra av överdriven optimism som täcker en oerhört negativ sida i mig. Ta mig själv för den jag är. Ta andra för det de är. Ta för mig. Ge utav mig. Och inte vara så förbannat tråkig...

Sådär.
Genom att vältra ut mina tankar på ett forum där vem som helst kan läsa har jag kanske gått emot mina principer, men det skiter jag i. Nu ska det bli ändring. Och jag ville att ni skulle veta det.

Tack för att ni läste ända hit.

/Anna

2 kommentarer:

  1. Sandra Goldman Campbell24 maj 2010 kl. 11:50

    You go girl!!
    Ja jo det är ju sant...jag e ju lite äldre än dig Anna och nu ska visdommen tala..
    Kanske kommer det med åren men ju tidigare man kommer på det desto bättre..för det är ju så att människor oftast har fullt upp med sig själva och ärligt talat inte bryr sig så där över lag mycket om någon annan än sig själva. Så mitt råd är att bara köra, våga vara så där lite galen, prata utan att tänka på att det ska låta smart, det kan ju vara ganska befriande att vara lite too much här i Svedala. So you Go Girl!!

    SvaraRadera
  2. Oj, den här sidan har jag aldrig tidigare sett av dig Anna. Har haft en bild av dig som en person som kunnat mingla runt och umgås med folk utan större problem, så länge det inte handlat om små barn förstås. Tror jag får ta och ändra lite på min bild av "GB-clownen Anna, världsvan och belevad", hon får bli lite mer mänsklig :)

    Om du tänker efter lite så finns det säkert personer som du inte tycker direkt bra om. Så varför skulle det inte kunna vara tvärtom.
    Och om det sen finns folk som inte gillar dig, vad gör det, det är ju deras problem, inte ditt. Bättre att du lägger energin på dom som tycker om dig än på dom som inte gör det :)

    Och bara för att man kan säga en massa långa eller konstiga ord betyder ju varken att man är smart eller har nått intressant att berätta :D

    SvaraRadera