onsdag 26 maj 2010

Gör så gott det går...

...i dubbel bemärkelse!

Nu är jag inne på tredje dagen i mitt GI:ande. Det går än så länge riktigt bra! Jag gör så gott det går, det vill säga både försöker laga till gott käk samt hålla mig undan socker och kolhydrater med envis iver.

Igår stekte Robert världens godaste entrecôte (den blev så där rysligt mör och äckligt perfekt) och jag blandade ihop lite grönsaker till en sallad. Till det åt herrn potatisklyftor och jag tog istället lite extra bearnaisesås(!). Det känns inte som "bantning" att stoppa i sig så där syndigt smarriga saker! Men det ska tydligen fungera på det viset.

Ännu har jag inte fått något allvarligt sockerbegär, så jag vill tro att jag kommer undslippa. Och om jag överlever de här två veckorna (jag måste vinna vadet) kanske jag väljer att fortsätta med fas två - (äntligen) liiite kolhydrater, jämnare balans i kosten. Den här första fasen ska tydligen ge en riktig svosch i kiloförlust (heja heja) medan följande faser stabiliserar upp och bidrar till en jämnare kosthållning.

Nåväl, jag gör så gott jag kan. Och lite till.

/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar