onsdag 26 maj 2010

Ett inlägg för Anneli (och er andra)

Hej Anneli! Grattis, du är en av mina käraste läsare!
Jag läste just en kommentar om att du saknar mina inlägg - och jag gissar att det inte handlar om sådana som sitter i skor, eller har något med sill att göra.
Så, för dig ska jag försöka uppdatera oftare ;)

Jag funderar på att ha någon slags "dagens" med lämpligt tema och inbjudande rubrik. Något förslag?

Just nu är jag lite inne på knasigheter/iakttaganden eller dylikt. I skrivande stund gick precis "rök-killen" förbi. En grabb som spenderar en stor del av sin arbetsdag utanför byggnaden, sugandes på en sån där eldpinne. Nästan varje gång håller han i en kopp med te, eller hämtar en så snart han rökt färdigt.

Idag för jag statistik över hans rökpauser. Bara för kul. Än så länge är 7 streck dragna på Rök-killen-lappen som sitter bredvid min dator. Det är nästan så att jag känner för att utlysa en intern vadslagning om hur många han hinner avverka innan arbetsdagen är slut. Matematiskt sett så ligger han på 1,4 cigaretter i timmen, men då har jag inte ansträngt mig till att forska i hur många han rökt på lunchen.

Spännande! Hur skall detta sluta?

/Annalunda

2 kommentarer:

  1. Ja! jättebra :) rolig vardagssyssla du skaffat dig där.

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Jag vill med ha en massa roligt på jobbet!!! Många kramar...

    SvaraRadera