fredag 28 maj 2010

Glädje!

Här sitter jag och växlar mellan mailsvar, konferensbokningar, slösurfande och hälsande på förbigående människor när plötsligt en i städpersonalen svirar förbi med ett pillemariskt leende på läpparna.

Hon kommer fram till disken och räcker överraskande över en chokladkaka. En sån där smarrig Schweizernöt. Då jag frågar henne varför så svarar hon att hon hade så många, 20-30 stycken. Hon hade vunnit på chokladhjul. Men frågan ligger ändå kvar. Varför fick just jag en? Jag gissar att hon har många att dela ut godsaker till; barn och vänner osv... Men jag fick.

Det var så fint! Jag är så glad!
Gulle dig, städartjej!

(Och att jag inte får äta den nu under vadslagningstiden med Sandra spelar ingen roll - Det känns nog sött i mig i alla fall!)

/Anna

1 kommentar:

  1. Du är en supergod snäll och varm person. Självklart att du får en. Sött till söt.
    Länge sen jag var in hos dig och hälsade på. Nästan så man skäms. Men liten koll har jag.
    Stor kram till dig.
    Nina

    SvaraRadera