fredag 26 mars 2010

Små glädjeämnen

Ibland behövs det inte mycket för att hjärtat ska bulta av lycka.
Ett leende, en bit choklad, solsken som letar sig in genom fönsterglaset...


Igår fick jag besök i receptionen av dottern till en som jobbar här.
Hon är åtta år och kreativ som få.
Jag, som kan känna mig lite underlägsen de små (jag förstår inte, vet aldrig hur jag ska bete mig), försökte prata med henne på en lagomt barnslig, lagomt vuxen nivå. Efter några minuters prestationsångest och ett samtal till Taxi rasslar det till bredvid mig och jag får frågan: Vill du dra en lott?


Tösen hade snickrat ihop ett eget litet lotteri med små post-it-lappar och jag fick äran att vara med.
7, stod det på min lott.
Hon tog fram ett block som var fullklottrat med siffror och sökte en stund. Sedan ritade hon dit en sjua och konstaterade att jag vunnit! I pris fick jag en signerad teckning på en segelbåt, och jag kände mig verkligen som en vinnare.


Små glädjeämnen...
/Anna

1 kommentar:

  1. Åh så underbart! Sånt där kan göra hela ens dag.
    Kram vännen!

    SvaraRadera