tisdag 19 juli 2011

Biljetter

 
Om knappt en vecka flyger vi upp till Gällivare. Det är dags att äntligen hälsa på svärföräldrarna, som bor i ett hus ute i skogen. Detta kommer innebära fiske, goda middagar och kamp mot blodsugar-fän. Och det kommer vara superhärligt att få umgås med herrns nära och kära i några dagar.

Därefter tågar jag ner till mina föräldrar. 10 timmar ska det visst ta, så jag försöker komma på bra böcker att packa med mig. Har du något förslag?

I Sollefteå ska jag sitta på altanen och klappa familjens nya kisse, som inte ännu fått något namn utan kallas "Kisse". Han/hon har blivit bra kompis med Otto, som vant visat runt i kvarteret. Självklart får han också vara med i "keleriet", men han brukar ofta tröttna efter en stund.

Jag gissar att mamma redan börjat planera middagar, såsom hon alltid gör när vi barn kommer hem. (Du behöver inte anstränga dig kära mor, jag är nöjd bara jag får vara hemma. En pickikakesmörgås eller två kan jag dock få i mig).

Som avslutning på semestern är Urkult inplanerat, vid vilket herrn ansluter. Vi ska bo i husvagn med gott sällskap, på samma ställe som de senaste åren. Min fina vän Anneli är uppvuxen på den gården och det tyder på att det är ett fantastiskt område, så bra som hon blev! Hon ska vara hemma dessutom, vilket gör denna festivalvistelse extra rolig!


Nåväl, jag tänkte egentligen bara berätta att vi köpt en massa biljetter, men det blev visst lite mer än så. Tvättmaskinen skramlar sådär hemtrevligt och solen skiner. På fredag börjar semestern.

Jag har det bra jag!

/Annalunda
    

3 kommentarer:

  1. Lillasyster gillar detta, speciellt att hon komma hem ;)

    SvaraRadera
  2. Mitt boktips är "HUndraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" alternativt att ladda ner sommarprat som pod och lyssna på. KOmmer vara hemma torsdag och fredag på Urkult. På lördagen ska jag sjunga på linda och williams bröllop i Umeå. Vi ses!

    SvaraRadera
  3. Jag har hållit i boken flera gånger och tänkt köpa, nu är det dags! Pod var också ett bra tips. Kul med bröllopssång! Vi hinner nog umgås litegrann ändå ;)

    SvaraRadera