fredag 22 juli 2011

Språk

 
Vi fick eminent besök igårkväll. Herrns syster med familj är i huvudstaden och ska segla, så de passade på att se hur vi har det. Syskonen lagade superb laxpasta, medan småtjejerna och jag lärde pappan spela TV-spel.

Familjen har bott i Grenoble i några år, så flickorna pratar mest franska nu. Jag tycker det är så häftigt att lyssna när barnen obehindrat diskuterar på detta (åtminstone för mig) komplicerade språk och önskar att jag själv hade lärt mig ett till språk i tidig ålder. Eller varför inte ett par tre stycken? Barn är absolut som svampar, som suger åt sig allt runtikring. Det enda område jag kan förlika mig med svamp på är när det gäller vin (då korken åker ur, blir jag dock själv korkad).

Hur som helst så var det väldigt skoj att familjen Frankrike kom förbi. Imorgon hälsar vi på hemma hos dem, innan de hissar seglet och beger sig ut på böljan den blå.


Nu är det bara timmar kvar till....


...SEMESTER!!!!

/Annalunda
  

1 kommentar: