tisdag 2 augusti 2011

Sommar och livet

 
Jag är riktigt bra på det här med semester.

Förra veckan var fantastisk, hemma hos svärföräldrarna i Sammakko. Jag gick barfota i gräset, läste Kalle Anka i hängmattan, drack vin på farstukvisten, plaskade i poolen, simmade i sjön, spelade minigolf och förlorade i sällskapsspel. Myggen lyste med sin frånvaro, vilket var både förvånande och befriande. "Sviarn" (svidd/miniknott) dök dock upp framåt kvällningen, med ihärdighet utan några gränser.

En dag åkte vi till Piteå och "dansade och log". Svåger spelade blues inne på festivalområdet och vi hejade muntert på. På vägen träffade vi en hel del renar och jag blir så fascinerad över deras tröga envishet. De kan lunka på framför en bil hur länge som helst, utan att visa en enda tillstymmelse till att flytta på sig.

Och nu fortsätter semestern i Sollefteå. Herrn blev kvar uppe i norr några dagar till och jag saknar honom redan, faktiskt. Vi har haft så roligt när vardagslunken blev lämnad i Stockholm. Underbart!

Nu ska jag ut och kolla systers nya bil. De har gått och blivit med BMW, de rackarna.

På återseende!

/Annalunda
 

2 kommentarer:

  1. Och snart kommer du hit!! Ja!! Men, alltså läser jag "pool"? Har de en pool? Jag vill också ha en egen pool! Varför har de och inte jag? Varför varför varför?

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli jätteroligt!! Ladda för jam ;) Korrekt, de har en pool. En ganska rejäl sådan också. Jag håller med dig, varför har de och inte jag?

    SvaraRadera