onsdag 3 augusti 2011

Nattsudderi

 
Alla sover. Till och med storebror, som annars hållit mig sällskap i sena timmar framför dumburken. I söndags kollade vi på nåt slags VM i dataspelet Starcraft. Det ligger tydligen väldigt stora pengar i att leka på professionell nivå. Å andra sidan är det inget nytt, då vi länge roat oss med att kika på vuxna karlar och fruntimmer som kollrat med bollar och svarta gummipuckar.  Så länge folk är sams och har roligt spelar det ingen roll om de spelar dataspel eller hoppar över hinder, tycker jag.

Igår "gjorde vi stan" efter att mina farföräldrar och farbror varit på visit. En sen lunch med mor och far försköt grillkväll, som till slut avnjöts på altanen och smakade prima. Vinet som hörde till var inte dumt det heller. Det tokiga är att syster och svåger envisas med att jobba varje gång jag är hemma och alltför sällan kan ta vara på småtimmarna. Min käre bror höll mig sällskap istället.

Idag har jag tagit konsekvenserna för gårdagens vinkonsumtion, men jag hämtade mig imponerande fort och har hunnit provsmaka från alla bärbuskar samt spelat in en pianoslinga i en bekants studio. Det var roligt! Jag tror jag ska börja engagera mig i pojkvännens musikbandarintresse lite mer.

En sak som är härligt med att vara hemma är maten. Rejäl husmanskost, med både ärtsoppa och palt på veckomenyn. Det senare ska avnjutas hos farföräldrarna imorgon. Då har syster dessutom fått ledigt och jag hinner spendera lite kvalitetstid med tösen.

Det skulle vara bra att sova kanske, men jag är alldeles för tillfreds med vakenheten. Jag vill inte att veckan ska ta slut. När man ser fram emot något brukar det snabbaste sättet att ta sig dit vara att slumra sig fram. Därför borde motsatsen kunna dra ut på upplevelsen i nuet, eller hur?

Nåväl, jag gör ett försök. Det vankas ju trots allt palt.

Fridens!


/Annalunda
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar