tisdag 16 augusti 2011

Att spela och slumra

 
Arbetsveckan är igång och vardagen är närvarande igen. Det gick bara några minuter innan jag kände mig som hemma igen bakom receptionsdisken. Alla är glada och uppvilade efter sommarens ledigheter, vilket gör mitt jobb mycket roligare.

Med arbetet kommer också tröttheten. Inte för att det är slitsamt på jobbet - tvärtom - utan för att jag har så svårt att gå och lägga mig på kvällarna. Ikväll slumrade jag en stund på soffan, vilket kan ställa till det när jag nu ska gå och sova för natten. Vi får se helt enkelt.

Innan slumret hade vi besök av Emma. Det blev en omgång Alias, ett mycket roligt sällskapsspel som ni borde testa om ni gillar ordlekar. Det framkallar både stress och skratt i en kittlande kombination. Jag älskar sällskapsspel och tycker det är en ypperlig aktivitet att ägna sig åt istället för att sitta som fån framför dumburken. I höst ska jag spela massor. Vi ska dessutom bilda band och det innebär ännu mer spelande. Hurra!

Imorgon är besök hos Elina inplanerat. Det är alltid lika upplyftande och nu var det längesen vi sågs. På lördag ska jag dessutom återförena henne med Anneli, som nu flyttat ner till Stockholm och tidigare läste estetprogrammet året under oss för många herrans år sedan. Det blir skoj!

Och med den övergången vill jag välkomna Anneli till Stockholm!! Hoppas första veckan motsvarat dina förväntningar och grattis till nya jobbet!

/Annalunda
  

1 kommentar: