måndag 22 augusti 2011

Helg ä!

 
Det har varit ett givande veckoslut. Mycket vila, mycket god mat, lagom mycket god dryck och mycket trevligt sällskap.

På fredagen brottades vi med kräftor. Eller nja, herrarna gick lös på de skalklädda rackarna medan jag själv tog den enkla vägen med färdigskalade kräftstjärtar. Dock är det vitlöksbrödet och aiolin som får mest uppmärksamhet i mitt fall (samt bubbelvinet).


På lördagen sov jag halva dagen, i ren tjurighet. Är det helg så är det helg och då ska det sovas, anser jag. Då jag vaknat till liv var det dags att göra sig iordning och bege sig in till stan. Jag och Anneli hälsade på hemma hos Elina först, vartefter vi gick på ett ställe som heter Underbara Bar. Tänk er ett disko i ett stort och gammaldags vardagsrum. Riktigt härligt!

Gårdagen var en riktig vilodag, helt utan agenda.
Nu är det arbetsvecka igen och ikväll ska jag hälsa på Anneli i hennes nya lägenhet!


Avslutar med ett vitat av Joan Baez:
Man kan inte välja när och hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva.

/Annalunda
  

2 kommentarer: