onsdag 15 juli 2009

...och igen!


Dubbel uppdatering inom samma dygn! Inte illa va?

Jag har haft en riktigt bra dag! Förflyttade mig från sängen till soffan för att kolla den första stora Kalix-showen (för er som inte vet så gick jag folkhögskola där uppe och pluggade musik) och hade en riktigt nostalgisk stund för mig själv. Oj, vad jag saknar människorna i klassen! En bunt olika intressanta personer som var och en satt varma spår i mitt hjärta.

Därefter blev det middag med mor, syster och svåger på Dianas (tack än en gång för maten, mamma). Härligt att trycka i sig en pizza i gott sällskap! På nämnda plats ringde jag för första gången till SOS. Bli inte alltför nervösa nu bara, samtalet gällde en redigt full herre som fått för sig att köra moped in till stan. Jag tyckte det var bäst att ringa Farbror Blå för att undvika diverse skador som en fylletratt på hjul kan åstadkomma. Fick strax höra att de fått tag i honom, skönt!

Efter en 5stjärnig måltid begav jag mig till några kompisar från Senegal för att bemästra dem i basketspel (xBox, inget ansträngande) och äta ytterligare lite till (hur kan man tacka nej till jordnötsgryta och ris när 5 par rådjursögon tittar på en?).  Det var riktigt riktigt gott! Och trevligt, givetvis! 

Sedan formligen rullade jag vidare till nästa sällskap: Mindre folksamling hos Hemi och Ellika. Där blev det lugna puckar en stund tills det var dags för deras barn att gå och lägga sig. Då slog jag och syster våra mjölpåsar ihop och satte igång ett bakarprojekt hemma hos oss. För ett tag sen tog hon sin sockerkaka och styrde hemåt och jag sitter nu och väntar på att mina Storumankake-delar ska svalna, så jag kan smeta "go'kräm'n" på dom! Har ni ätit Storumankaka? Det är en riktig höjdare! Recept finns bl.a. på matklubben.se. Rekommenderas varmt, trots pysslet att få ihop den. 

Robert spelar Halo, himlen är mysigt mörkblå och jag njuter av att vara vaken utan att behöva oroa mig för att kliva upp tidigt. 

Visst är det härligt när det är härligt?
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar