tisdag 28 juli 2009

Färg, fart och förhoppningar



En dag kvar till Urkult
En sketen liten dag, efter att ha väntat i så många. Nu är den äntligen här, festivalernas festival! Kulturers totalkrock som resulterar i ett härligt estetiskt potpurri av allt möjligt. Fantastiskt med andra ord!

Jag och Robert kommer att tälta med några kompisar uppe hos min kära vän Anneli dessa nätter. Med gitarrer, djembe, blockflöjt, munspel, vin, öl och goda kamrater kan det inte slå fel! Hoppas på bra väder bara, vilket verkar lovande just för stunden då solens strålar nästan sticker i mina ögon här där jag ligger vid fönstret (man blir snabbt ovan ljuset efter allt detta regnande). 

Inför denna nöjesresa håller jag på att byta kulör på mitt svall. Framöver, åtminstone ett tag, kommer jag vara rödtott. En återkommande grej jag gör nästan varje år, så även det här. Inte just till Urkult då, men ja.. cirkus en gång per år (anteckna gärna detta).

Annars var jag och syster på stan en sväng efter att jag hade slutat arbeta (bara ett pass kvar, bara ett) och träffade på en kille från Amnesty som lyckades smila in sig hos oss, så vi gick därifrån som medlemmar i organisationen. Lurigt! Men, det känns inte som något tokigt val, med tanke på syftet med det hela. Den där lilla slanten varje månad skulle ändå läggas på nåt onödigt fjask, så varför inte placera om den till något viktigt? Förra månadens slant lade jag i alla fall på en ny tröja ;)

Nä, nu är det 8minuter kvar till färgeländet ska sköljas ur. Ska förbereda mig mentalt och hoppas få se er på Urkult!

Ha det gött!
/Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar