söndag 30 augusti 2009

Boston baby!



Slut på gnäll för ikväll, nu är humöret på topp igen!

Har precis bokat biljetter till Amerikat! Min kära begåvade vän Anneli är i Boston och studerar musik, så nu har vi fått tummen ur arslet och planerat in en tripp för att se hur tösen har det där borta. Avresa om 2månader, precis till Halloween, det där spektaklet som vi halvdant firar här i Sverige nu för tiden. Kommer bli fantastiskt roligt att se hur storslaget amerikanerna gör det! 

Åh, Anneli, vad jag längtar!! Kan man bada i Boston då?

Japp, söndagar är inte så pjåkiga i alla fall!

Kan ju passa på att berätta om övriga roligheter helgen bjudit på också, nu när jag är på så gott humör! I fredags var både jag och Robert lediga, så vi åkte till Sundsvall och hälsade på Ibou och Ylva. Trevliga människor, otroligt väna och kloka! Synd att vi inte kunde stanna så länge, jobb i ottan satte käppar i hjulet.. Nästa gång ska några fler kompisar följa med, samt diverse musikinstrument, så stannar vi en hel helg och spelar och umgås. Det ser jag fram emot!

Lördagen började tidigt. Klockan 6 var det dags för inventering. Jag är inte som alla andra, så jag tycker faktiskt det är roligt att räkna prylar och knappa på inventeringsdosor! Dessutom är hela personalstyrkan +extra folk på plats, så det blir lite mysigare på nåt vis! Det bjuds på mat och är enda gången på hela året som det inte pratas jobb i fikarummet. Jo, jag gillar inventering! Men rackarns vad trött jag var när jag kom hem... 
Tanken var att vi skulle ha fest på kvällen med några vänner, men jag kände mig som en manglad strumpa och Robert fick jobba över så därför är det skjutet på framtiden. 
Johnny kikade dock förbi en sväng på en kopp kaffe och lite skitsnack (ni vet, "vad snygg du är"-killen). Det var trevligt!

När Robert äntligen kom hem från jobbet hade jag hyrt film och köpt godis. Myskväll! Mycket mer passande än alkoholintag. Somnade som ett litet förnöjt barn på soffan.

Nu ska jag njuta lite av tanken på Boston och kommande trevligheter!

Godnatt! (eller godmorgon/goddag, vad det nu är när du läser detta)
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar