tisdag 11 augusti 2009

Vad snygg du är!


Livet är lustigt, roligt och alldeles underbart

Trots alla små petitesser som kan irritera, göra dig trött och less, få dig att bara vilja krypa under jorden några år, finns där massor av glittrande skimrande guldkorn som gör det helt ofattbart trevligt att existera på denna jord!

Några av dessa guldkorn finns på jobbet. 
I sommar har jag haft privilegiet att arbeta med kalasmysiga människor! Självklart är "ordinarie personal" redan skrivna som de härligaste arbetskamrater jag nånsin haft, men årets sommarvikarier har verkligen lyst upp och varit det där "lilla extra".

Här kommer en hyllning till dessa:

Albin
Ett lockigt yrväder som inte bara är förvirrad och småspringer vart han än ska, utan också får en att le med sitt engagemang och sitt vänliga sätt.

Annette
Öppen, varmhjärtad och rolig! En hel del djupa samtal har det blivit, med humorn alldeles i närheten. En viktig kärna i årets girlpower-anda. Duktig tjej!

Anton
Har verkligen vuxit i mina ögon i sommar. Skitrolig kille med smarta iakttagelser! Och otroligt ambitiös! (eller lurar du oss bara? ;) )

Erik B
Bangolfmästaren som alltid ställer upp! Perfekt att byta gatupratare med :)

Erik O
Ack, du spännande individ. En skön mix av allvar och galenskap. Årets bästa (hittills) var dyslexijusteringen (för att göra en lång historia kort, Erik mixtrade om bokstäver på en skylt jag skrivit så det verkade som jag hade problem med att stava). Tumme upp för dig!

Evelina
Många skratt och diverse skönsjungarstunder har denna härliga tös bidragit med! Verkar fundera mycket, och det gillar vi! Cool och tuff på utsidan, mjuk som en dumlekola på insidan ;)

Johnny
Här sitter det inte fast! Duktig att jobba och riktigt riktigt snäll, trots sina småspydigheter (men hur kul vore det annars?). En äldre dam ville ha hjälp häromdagen och medan han förklarade något för henne avbröt hon med ett: "Vad snygg du är!"  Behöver jag säga mer?

Kattis
Uttrycksfull tjej. Är hon glad, så är hon glad. Tycker hon något, så säger hon det. Sprider en massa glädje kring sig och går sin egen väg. Tumme upp!

Kristofer
"Slängd i käften", tyckte jag först (och fortfarande), men skrapar man lite på ytan så hittar man en mjukis även här! Vill dock inte byta bort första egenskapen, jag har riktigt skoj med honom. Att få vara elak på låtsas och på lika villkor kan vara riktigt underhållande ;)

Mattias
En riktig pärla, som jag spenderat mest tid med eftersom vi jobbar på samma avdelning. Artig, social och vänlig. Men samtidigt rackarns rolig, smått galen och störtskön! Har lyst upp många av mina mindre ljusa dagar. Tack!

Robert
Ännu en pärla. En guldklimp. En oslipad diamant! Min hjärtevän har också jobbat på Konsum i sommar, och de som påstår att par inte ska jobba ihop har inte hittat rätt partner att jobba med ;) Lättsam, fin, go´och riktigt bra på att arbeta, även fast han inte förstår det själv. Puss på dig!

Tobias
Har tyvärr inte hunnit lära känna den här killen riktigt, eftersom han dels inte jobbat så värst mycket, och dels varit förlagd till kassatjänst för det mesta. Men han verkar vara en charmig typ. Lite blyg, men om han jobbar nästa sommar också får vi andra ta det ur honom ;)

Ett stort tack och en varm kram till alla er! Vad snygga ni är! Ni är toppen och jag hoppas jag får jobba med er nästa sommar också!

Idag ska jag dock vara ledig ;)
Om inte annat så ses vi på lördag!

/Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar