onsdag 26 augusti 2009

Up to date



Eller icke, men nu kommer ett inlägg minsann!

Nu sitter jag och Robert vid varsin dator och pysslar på med olika saker; jag surfar runt på diverse bloggar och herrn mekar med en jazzlåt. Ganska skönt att sitta uppe trots att timmen är relativt sen. För ett tag sen var vi nere hos grannarna på det sen länge omtalade kaffet. Riktigt trevligt par di dära! Kaffet smakade bra och konversationerna avlöste varandra. Härligt!

Dessförinnan tog vi en promenad i kvällsmörkret. Jätteskönt att röra på sig känner jag! Skulle egentligen gått på gymmet, men slumrade ifrån allt och ändrade planerna en aning. Jag har gått och införskaffat gymkort igen! Den här gången ska det användas, flitigt! Med lite hjälp av peppande Jessica tror jag på en positiv vändning i min stiltje. Om 6månader kanske det dyker upp ett sånt där populärt före-efterkollage, vem vet ;)

Annat som rör på sig är Hotspots framtid. Tösen som var och "provsjöng" hos oss förra torsdagen har tackat ja till att musicera med oss framöver. Åtminstone se hur det går. Hon heter Lotta och verkar vara en riktigt trevlig tjej! Med ny sångerska blir det dessutom mer utrymme att ändra lite i repertoaren, eftersom vi ändå måste repa in henne. Kul med positiva förändringar!

Sen har jag och Robert börjat klura lite på att sätta ihop ett program som går att trubadura med. Vi var ju på den där surströmmingsskivan i fredags och det var super kul! Första gången vi framträtt bara han och jag. Går givetvis att slipa en del på det vi framförde då, men grunderna finns och ambitionen likaså. 

I övrigt saknar jag familjen. Större delen befinner sig just nu i Bulgarien och lever livets goda, och broder har jag inte sett på väldigt väldigt länge. Men nu surrade jag med honom ikväll och fick veta att han dyker upp nästa helg! Ska bli härligt att träffa honom :)

Nä, nu för kuddarna här på soffan ett hemligt övertalningsförsök med mitt huvud att de ska förena sig med varandra. Bäst att jag kollar upp detta!

Ha det fint
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar