onsdag 26 augusti 2009

Hemkommen från stadens torg



Hm, varför säger man stadens torg egentligen? Är poängen att man ska hänga på torget när man är på stan, eller är staden som ett torg? Torg.. Lustigt ord. Har ni tänkt på det, att när man verkligen upprepar ett ord, smakar på det ordentligt, så låter det helt annorlunda efter en stund? I alla fall för mig. Men, jag är ju rätt lustig så det kanske bara blir så för mig :P

Nåväl, det började med att jag lyckades lura med mig sambo ut på promenad, för 3e dagen i rad! Rekord! Tror att herrn mår bra av detta, har inte sett honom så full av inspiration på länge. Just nu sitter han och filar på en jazzlåt som jag måste säga låter riktigt bra! Kul, kul, kul! 

Vi styrde först kosan mot mor och fars hus, där kisse väntade på mat. Efter lite post-inplock och allmän översikt fortsatte vi hem till syster, där blommorna väntade på vatten. Då vi avklarat vårt uppdrag som husväktare kände vi att vi själva behövde lite påfyllnad! Så, lunch på Kaffe Petter fixade biffen! 

Pengar ska rulla, därför blev det också ett besök på Sportringen för inhandling av lite träningsbyxor. Jag känner mig så duktig som kommit igång på gymmet, så jag tyckte jag förtjänar lite trevligare tyger att röra mitt fläsk i ;) Ska premiäranvända dem på Bodypump ikväll.  

Innan det var dags att vandra hemåt kikade vi in på La Boutique, en jättefin accesoar-butik som min kompis Thiaba har. Vi hängde där ett tag och surrade på med henne och Astou. Trevliga töser dessa!

Slutdestinationen nåddes för ett tag sen - hemma - och snart ska jag sätta igång och steka lite pannkakor! Mumsfilibaba c",)

Varsågoda, detta var berättelsen om min dag på stadens torg!

Lev väl
/Anna

1 kommentar:

  1. Åh vilken fin kommentar du lämnade på bloggen. Tack så mycket Anna , du är också en härlig människa. Synd att det inte blir någon fest, men nästa helg kanske:) Astou hälsar så mycket.Kram kram

    SvaraRadera