torsdag 20 augusti 2009

Vart är den stora solen?


För två dagar sedan satt jag och bläddrade lite sporadiskt i aftonbladet på jobbet. Jag fastnade dock på väderkartan som så vackert utlovade sol och värme i två dagar, de två följande dagar som min ledighet inföll. Igår strålade den stora himlalampan som bara den, underbart! Men idag "lyser den med sin frånvaro" (dagens skämtkvot snart uppfylld) och jag som verkligen... vänta lite.. nu verkar den kanske vara på gång? ....

...

...Nä. Det var falskt alarm. Hur som haver så hoppas jag att molnen skingrar sig så jag får lite energi att vara utomhus. Skulle behöva det efter veckor av innejobbande, innesittande och inneexisterande över huvudtaget. Lite tragiskt vilken slö människa jag varit! Men allt går att förändra! Igår var jag och Robert ute och promenixade 3ggr (!). Först kattmatspåfyllning och posthämtning hos mor och far (de är i Bulgarien och lever livets goda ett par veckor), därefter en shoppingrunda på "Sollefteås Bästa Matglädjebutik", slutligen en visit hos Jonny som fyllde år igår. På det hela taget blev det en riktigt fin dag!

Och här sitter jag nu, eller ligger må jag erkänna, och inväntar samma positiva klang som gårdagen. På schemat är en långpromenad och två rep inbokade. Första repet är inför en surströmmingsskiva imorgon. Jag och Robert ska spela "glatt och svenskt" för PRO i Näsåker. Kan bli ganska roligt! Farmor och farfar kommer vara där, så jag vet att åtminstone två personer kommer uppskatta vår insats. Andra repet är med Hotspots, som får besök av en eventuell ny sångerska idag! Spännande spännande! Jag kommer sakna Martina, men vad kan man göra när tösen får för sig att studera i goa gla'a Götteborrrrg. Önskar henne all lycka! 

Så lite uppdatering om helgen. 
Fredag: Bowling med Robert, Fredrik, Jonas och Sinnika. Riktigt roligt! Speciellt med tanke på vem som vann ;) Det var INTE Fredrik, som dom flesta av oss hade tippat innan (även han). Lite smått skadeglatt att slå en dålig förlorare. 
Lördag: Vikariefest. Jätteroligt att så många kunde komma! Det blir lite speciellt när konsumkläderna åker av och man får se folk i sitt personliga esse. (De hade på sig vanliga kläder dock, om det var någon som funderade över detta). En helkul kväll!
Söndag: Axelander, vår kära basist från Kalix-tiden, a.k.a. min låtsaslillebror, kom förbi med sin trevliga tös Sara på kaffetår och samkväm. Jättekul att träffa dem båda! Saknar de där rackarna vi gick i skola med... 

Virrigt, men vänligt inlägg till sin ändo. 

Nu ska jag leta efter solen!
/Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar