fredag 26 november 2010

Håll i hatten!

  
Nu kör vi en uppdatering:

Marie har hälsat på!
Det var jättemysigt att få rå om henne en kväll och bara surra. Robert fick dessutom äntligen någon att prata inspelningsprogram med (jag älskar att musicera, men allt det tekniska kring att få musiken bandad är tyvärr rätt ointressant). Jag blev så glad att hon åkte ner en dag tidigare innan planerad kurs, för både hennes och min skull! Med renoveringar och småbarn i vardagen gissar jag att det är skönt med ett avbrott ibland. Morgonen därpå misslyckades jag med att smyga -> Det är halvt omöjligt att stänga av alarmet när man sovit på armarna så de domnat bort!

Elina har fyllt år!
Själva bemärkelsedagen spenderade hon med andra, men i onsdags firade vi på restaurang Patricia. Det var rätt häftigt att sitta i en ankrad båt och äta. Bordet lutade, så pass att vinglasen nästan gled av. Men maten smakade fint och vi hade riktigt roligt! Jag premiär-åt hummer och bestämde mig för att hålla mig till kräftor i framtiden. Elina fick gratis mat och slog till på det dyraste. Efterrätten (bananasplit) satte ett perfekt avslut på en trevlig kväll!

Biljetter är bokade!
Ybuss har fått två nya kunder denna vecka. Den ena är jag, som bokat resa hem över jul. Den andra är världens bästa lillasyster, som kommer ner och hälsar på storasyster nästa helg! Jag har börjat filura på vad som kan vara skoj att hitta på, men misstänker att vi lär roa oss ganska bra bland julmarknader och storstadsevent.

Lägenheten är fortfarande städad!
Det har snart gått en vecka och ännu ser det ut som hos folk hemma hos oss. Inga kringkastade kläder, travar med disk eller husdjur under sängen. Kom förbi och fika vettja!

Funderingar de senaste dagarna
Varför ingriper inte naturfotograferna när de ser djur skada andra djur?
Vad finns i väskorna som måste ta upp en extra sittplats i tunnelbanevagnen? En liten människa?
Vad hände med stavgångsligan? Kör de sina rundor inomhus den här årstiden?
Vill egentligen inte alla bara ta det lugnt och varva ner istället för att stressa runt hela tiden?
Varför är det så jobbigt att göra saker som egentligen inte alls är jobbigt, medan det kan kännas enkelt att göra något som faktiskt är besvärligt?
Är stolpe det enda ord som inte går att rimma på?


Avslutningsvis vill jag printa ner några kloka ord: Livet är som att åka spark! Ibland kommer långa härliga backar, ibland är det raksträcka och ibland är det grus på vägen. Men fram kommer man alltid!

/Annalunda
  

1 kommentar: