söndag 28 november 2010

Nämen advänta lite!

  
Tiden går och går. Nu är det advent igen! Det känns som det inte var så längesedan jag och Robert stod och småmuttrade medan vi försökte nästa ut ljusslingegardingerna (ja, jag vet inte vad dom heter) som vi året dessförinnan hade packat ner lite slarvigt, i vår förra lägenhet.

Idag saknar jag den otroligt. De knarrande golven, stora luftiga rummen, det fulsnygga kaklet i köket, haspen på dörren till toaletten, den stora gården och doften av kaffe från grannarna under oss. När vi hade fått upp alla stjärnor och ljusstakar bodde vi i världens mysigaste hem.

I år är det lite annorlunda. Vi bor mindre, snyggare och "kallare". Vi måste planera för att få plats för stakarna och stjärnorna. Julen firas norröver, så vi har inte orkat ta med några julsaker hit. Det känns lite tråkigt. Men eftersom det inte blir bättre än vad man gör det så får vi väl anstränga oss lite extra för att hitta alla decemberstämningar: Adventsstämning, Luciastämning, julstämning, gitarrstämning osv..

Jag tror det blir bra. Lite annorlunda bara. Får göra det Annalunda.

Idag pyntar vi och dricker julmust. Tänder lite ljus och håller varandra i handen och lyssnar på bra musik. Vad dillar jag om, det behövs ju inte mer!

/Anna
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar