fredag 5 november 2010

"Out to lunch"

 
Om det inte finns något att göra får man ta sig något att göra!

Därför har jag nu röjt ur vårt "Backoffice" (också kallat "lillrummet bakom receptionen") och därmed också skapat förutsättningar för att hålla ordning framledes.

Under min framfart bland gamla dokument, böcker och andra prylar hittade jag Colin´s Lazy Dog!* Detta är en bok med, citat: Alla engelska fraser, ord och uttryck du ständigt behöver!

Jag började självklart bläddra i den på en gång, för givetvis vill jag kunna alla engelska fraser, ord och uttryck jag ständigt behöver. Jag hann dock inte långt förrän jag snavade över en mening jag ofta använder och i fortsättningen måste vara lite försiktig med:

Observera att he's out to lunch också är amerikansk slang för "han är galen".

Ja, vad kan jag säga? Vi lever i en galen värld!
Men jag kanske inte ska basunera ut det till alla våra engelsktalande besökare.

Trevlig helg!

/Annalunda

* Lathund heter förstås "checklist", men det visste du redan, eller hur?
 
  
  

1 kommentar:

  1. haha! det visste jag inte. Du har en mycket informativ blogg Anna. Jag kollade i en sån där bok en gång också och hittade "Lugn som en filbunke", "Cool as a cucumber". Det tyckte jag var lite kul :) Ha en fin lördag!

    SvaraRadera