lördag 5 februari 2011

Det är skönt att vara lat

  
Jag orkade inte hålla mig vaken särskilt länge inatt (rapport från föregående inlägg). Det var skönt att få vara uppe en liiten stund ändå!

Idag är jag lat. Jag mumsar vindruvor och försöker komma in i tv-serien The Big Bang Theory (efter påtryckningar från min goda vän Anneli. Det går sådär, den har sina ljuspunkter.

Självklart är det fortfarande stökigt här. Allt som går att skjutas upp blir uppskjutet i detta hushåll. Jag spenderade gårdagskvällen med ett glas rött och TV/internet/musik/allmänt-städskolk. Och nämnde jag att jag är lat idag?

Nåväl, herrn är på väg hem från arbetet och när han dyker upp ska jag göra ett ryck. Börjar lite försiktigt med en dusch (så är åtminstone jag ren) och därefter ska det röjas. Tydligen ska vi plocka undan alla smågrejer, för att lägenheten ska vara så "steril" som möjligt inför visningen imorgon. Det känns lite knepigt att det ska komma hit en massa folk och strosa runt bland våra möbler och prylar under flera timmar, medan vi är hänvisade till annan plats.

Det är som det är.

På måndag får vi besked om en annan eventuell bostad. Håll era tummar och tår är ni bussiga! Tillsvidare får vi ha överseende med alla dessa besökare och hoppas att vi inte orsakar dem några astma-anfall.

Men visst tusan är det skönt att vara lat...

/Annalunda
  

2 kommentarer:

  1. Ja det är såååå skönt att vara lat. Jag checkar in Zorro på tv i nya lyan. ska packa upp mer snart. :)Sen så ska jag städa i den gamla lägenheten . Kanske imorrn.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra med lgh. Håller tummar.
    Sen måste man faktiskt få vara lite lat.....det stärker både kropp och själ.....
    Kramen

    SvaraRadera