lördag 5 februari 2011

Nattsudd

   
Nu undrar ni kanske varför jag sitter och printar ord den här tiden på dygnet. Det är mest bara för att poängtera att jag är vaken och Robert sover. Han är alltid uppe längre än mig och får njuta av småtimmarna (han orkar nämligen, besitter märkliga krafter). Likadant var det ikväll (betoning på "var"). Jag slumrade in medan han plinkade på gitarren.

Men nu vaknade jag till liv och skickade i säng honom, helt enkelt för att kunna ha mina minuter i soffan efter midnatt själv. Som någon slags tjurighet. Lite butter var jag också för att jag inte kunde hålla ögonen öppna tidigare.

Men jag tror att jag kommer krypa upp bredvid honom om en liten stund. Eller så gör jag en Robert och tittar TV tills jag somnar på soffan. Jag ger er rapport imorgon.

Tjipp och hej

/Nattsuddartjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar