måndag 21 februari 2011

Dofter och toner

 
Nyss kom en liten svag doft av gräs förbi min näsa. Eller så inbillade jag mig säkerligen det, med tanke på att snön täcker varenda lite nedfrusen tuva (inatt har det dessutom kommit ännu mer av det vita från skyn).

Lukter är fantastiska tycker jag. Även om de ibland kan vara oangenäma, så påverkar de alltid. De är kopplade till känslor och minnen och jag är fortfarande lyrisk över tankarna på att det kommer bli sommar och bli grönt snart.

Likadant är det med musik, eller ljud överlag för den delen. Det påverkar också.

Kroppens alla sinnen är fantastiska! Hur de fångar upp och reagerar på allt vi har omkring oss. Det är fascinerande.

Men nog med flum för nu. Jag ska sätta igång och arbeta.
Ha en fin dag!

/Annalunda
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar