fredag 30 september 2011

Då, nu och däremellan.

  
Jag har köpt Supernintendo och lite spel från auktionssidan Tradera. Igår kom första spelet på posten och jag blev helt nostalgisk när jag öppnade paketet och hittade Goof Troop inuti. Det var ett av mina absoluta favoritspel när jag var liten, så nu väntar jag exalterat på att själva konsolen ska levereras.

Minns ni de där små adressetiketterna, som var väldigt populära för ca 15-20 år sedan? Jag tror inte att vi hade några såna hemma, men många av mina kompisars föräldrar märkte varenda liten leksak, plastbunke och bok med namn, adress och telefonnummer. Gissa vad?

Goof Troop är märkt med en liten adressetikett. Det har visst tillhört en familj vid namn Borgström där i början på nittiotalet och nyfiken som jag är gick jag in på hitta.se och sökte på telefonnumret. Borgströms bor kvar! Och jag började fundera: Vad gör de nu? Vad har hänt i deras liv sedan de klistrade lappar på barnets/barnens tv-spel? Vad har hänt i mitt eget liv under samma tid?

Det är spännande att fundera på bryggan mellan då och nu.
Jag har många gånger längtat till nu, likväl som jag nu har önskat jag kunde åka tillbaka till . Och en av anledningarna till att jag köpt de här spelen är för att blanda båda. Nuet och dåtiden.

Men mest för att det är barnsligt kul att spela Super Mario.

/Annalunda
 

1 kommentar:

  1. Jag hade såna etiketter! Man kunde välja en massa olika bilder som alla var jättefina tyckte jag. Jag kunde sitta och träna och välja bland de där bilderna länge innan jag bestämde mig. Jag har nog till och med kvar några oanvända etiketter i en byrålåda hemma i Kläpp. Önskar jag fortfarande hade samma adress så att jag kunde använda dem ....

    SvaraRadera