lördag 3 september 2011

Från soffpotatis till att fixa biffen

  
Jag är expert på att utnyttja lördagsmorgnar. Men istället för att städa, läsa en bok, bygga ihop en hylla och träffa fem bekanta innan lunch, fokuserar jag på uppladdning.

Först sover jag lagom länge (9-10 timmar räcker), sedan drar jag med täcke och kuddar in till soffan, tittar på komediserier, äter upp godis och snacks från gårdagen till frukost och låtsas inte se tvättkorgen när jag bryter upp från soffmyset för att gå på toaletten.

Framåt eftermiddagen brukar det vara nog med stiltje. Nu börjar det spritta i de ordentligt utvilade benen, händerna vill göra mer än klicka på tv-kontrollen, ögonen och öronen vill uppleva verkligheten istället för att se en redigerad sådan genom glasrutan och hjärnan vill arbeta.

Därför reser jag mig från mitt fort av textiler och ostkrokar och beger mig ut i världen. Solen skiner och jag är frisk. Se upp, för här kommer jag!

/Annalunda
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar