söndag 14 juni 2009

Bilduppdatering och helgen i övrigt!



Min fikadejt i torsdags var med dessa trevliga människor!
Kicki, Therese, Nikolaj och lilla Milla 

Det var hos Emma jag fick kika lägenheten!

















Jessica, Helen, Bettan och jag på City, innan spelpåhitten.

Hotspots i samlad trupp på spelning i Björna.
Christoffer, jag, Per, Martina och Robert.


Så, det var några bilder iaf från helgens eskapader. Tänkte lägga in från fredagen också, men det skulle blivit så många om alla människor skulle få vara med på bild! Det blev en väldigt skoj kväll iaf! (Finns bilder att se på ack så populära Facebook.)

Hur var det som då? Jo, vad som från början var tänkt att vara en basketkväll, blev en salig blandning av människor, musik och festligheter. På basketplanen var vi åtta stycken, några satt bredvid och hejade på. Tyvärr så var systers fingrar så ivriga att spela, så när hon fick bollen rakt på utsträckt ringfinger var det bara att slänga in handduken. Jag var rätt trött också, så det kändes helt okej att lägga ner, trots att det var kul. Men det roliga slutade inte där! Vi gick hem till oss och fortsatte samkvämet. Jag, Robert, Lamp och Dawcoumba (ett par nyfunna vänner från Senegal) utövade en mix av afrikansk och svensk musik inne i spelrummet medan övriga gäster ägnade sig åt diverse andra spel inne i vardagsrummet. Alla var glada och hade trevligt! Lyckad fredag!

Igår var det spelning i Björna (därav den sista bilden) och det måste jag säga var bland de roligaste spelningar jag varit med på! Människorna på plats hade sån energi och glädje, utan att bli för överentusiastiska, vilket hör till vanligheterna på en pubkväll ("kan ni inte spela den låten, och den... nähä, varför inte? vafan...") Vi spelade dessutom bra och Kenneth (Christoffers pappa) gjorde ett höjdarjobb med ljudmixningen! En stor eloge till den mannen, som alltid ställer upp och hjälper oss med ljud, ljus, riggning, skjuts och allt möjligt! Helt makalöst bra! Tack Kenneth! 
Vid femtiden imorse var vi hemma, efter att ha packat ihop och kört alla milen tillbaka. 

Idag är därför en rätt seg dag. Inte heller blir det bättre när regnet inte verkar vilja ge sig. Snart ska jag dock till mor o far för att ge dem lite massage! Det kan de behöva, så som de sliter! Dom är så duktiga mina föräldrar c",)

Nä, kanske hinner packa lite inför Sammakko-trippen innan dess (imorgon åker vi upp till Roberts hemtrakter för att fira midsommar).

Ha det fint!
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar