lördag 20 juni 2009

Midsommardag

Då var det näst sista dagen i Sammakko. Tiden har bara flugit iväg! Det har varit en väldigt trevlig vecka och härligt avslappnande.

Bullbaket blev inställt, men däremot har vi gjort andra roliga saker. På onsdagkväll tog jag och Tove (Marcus flickvän) en skön promenad förbi badplatsen och fotograferade lite. När vi såg den blanka sjön började vi prata om ekor och vad härligt det är att ro när vattnet är så där stilla och solens sista strålar spelar bland träden runtikring. Då säger Tove att de faktiskt har en båt och att vi skulle kunna åka ut en sväng! Sagt och gjort. Vid tolvtiden på natten satt jag, Tove, Marcus och Robert påpälsade till tusen på den kalla, lugna sjön. Eftersom vi är så nära Kiruna så går solen heller inte ner. En riktigt mysig och vacker tur måste jag säga! Trots att det bara var 4grader varmt ute. Jag önskar mig en sjö i julklapp...och en båt.

På torsdagen var det utflyktsdags igen! I bil denna gång, med slutdestination Haparanda. På vägen dit svängde vi förbi Kalix, där jag och Robert träffades när vi gick musiklinjen på folkhögskolan. Själva skolan var stängd, men det var en nog så häftig känsla att vandra omkring på området igen, som vi gjort så många gånger förr. Nostalgitripp delux!
I Haparanda gick vi på IKEA och trippade sen över gränsen till Finland för lite "finsk shopping" (det vill säga gå på Alco och köpa billig alkohol). Så, man kan säga att vi tog en snabb utlandsresa den dagen också! Sen åkte vi hem med bilen full av IKEA-prylar, drycker och fina minnen.

Gårdagen ägnades åt firande, givetvis. God mat, gott sällskap och relativt fint väder gjorde det hela till en lyckad dag! Planen var egentligen en tur till Linafallet, där Marcus skulle spela med ett band, men vår chaufför glömde bort oss och var inte riktigt körduglig då Robert till slut fick tag i henne.. Men men, vi hade det bra ändå!

Och nu sitter jag här. Halva huset sover ännu, Marcus har inte kommit hem och resten donar på i trädgården. Solen skiner och grusvägarna ropar efter mina skosulor. Så jag tar nog en promenad till sjön, njuter av den sista ledigheten och önskar er alla en mycket trevlig helg!

Ha det bra
/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar