onsdag 3 juni 2009

Vår Ruset.



Igår var jag äntligen med på det omtalade årliga Vår Ruset! 

Carina och Linda från jobbet samt jag själv begav oss till Sundsvall redan på eftermiddagen. Första stopp: Birsta! Shoppingandan hade funnits på morgonen, men när jag väl kom dit tappade jag suget... Dock inhandlade jag lite öronpynt och en hungrig trio fick mätta sina magar med IKEA:s fabulösa köttbullar! Tidsoptimister som vi var fick vi skynda oss in till stan medan det kändes som om maten stod ut genom öronen (portionerna är ju nästan för vuxna atletiska karlar på elitnivå). 
När vi, omsvidade till Team Coop-tröjor, infann oss på plats var det som att vara på ett nöjesfält! Företag stod med demonstrationer, smakprover och tävlingar överallt. Dumt nog hakade vi på allt möjligt och hade fickorna fulla när det var dags att börja "springa".. Vi sällade oss till grupp nr.4 - Lunka och när startskottet gick var det smått kaos. Tusentals tjejer/kvinnor/damer/fruntimmer/töser/kvinnfolk/flickor/jäntor i samma riktning: Målet 5km framför oss! 

Höjdpunkter på banan: En orkester, en dam med kryckor som gasade på som tokig, två clowner med vattensprutor och otaliga vatten/saft/godis-stånd.

Mina lagkamrater höll högre tempo än mig, men jag kände mig rätt duktig ändå när jag släntrade över mållinjen 50min senare! Lillasyster Karin hade också kört loppet, på makalösa 31minuter! Hon har jobbat hårt senaste månaderna också, så jag tycker hon är värd en stor applåd! 

Efteråt blev lagen bjudna på varsin "picknickkorg" med massor av godsaker i. Vi hade inte tänkt på att ta med någon filt, så vi parkerade våra trötta bakar direkt på det kalla gräset och högg in på smakbitarna (köttbullarnas effekt hade försvunnit någon gång mellan tredje och fjärde kilometern). Även om vi slapp regnet så var kylan ganska påtaglig och vi begav oss hemåt efter avslutat fika. Syster liftade med oss på hemvägen, så jag blev sittande med isolering både bredvid och ovanför mig (Carina bygger en altan och passade på att handla tillbehör). Min första låd-erfarenhet!

Nå, det var Vår Ruset. Riktigt trevligt! Nästa år ska jag stå bland "Springa Fort"-folket. Eller åtminstone "Jogga" ;)

Men nu ska jag fortsätta lyssna Toto och komma på fler invändningar mot att ta tag i städning!

Ha skoj!
/Anna



3 kommentarer:

  1. *bugar för applåderna* ;) Du var också jätteduktig!! Nästa år kanske vår kära bror står och hejar på oss vid kanten :D
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hejja oss!! Nästa år blir det helt klart springa istället för lunka... Vi är ju så bra :-)

    SvaraRadera