söndag 31 maj 2009

Tack mamma för att du är du!



Idag är det Morsdag, utifall att det gått er förbi. Efter jobbet kom min kära syster och hämtade mig och Robert för att åka till mamsen och fira henne. Ett egengjort presentkort (massage hos mig och vaxning hos syster) och en rosplanta fick vår vackra mamma att lysa som en sol! Hon är så fin, hon tycker nämligen att alla dagar är mors dag för henne. Härligt! 

Därefter väntade en riktigt fin söndagsmiddag: Grillad korv med bröd! Damen jag är kontaktperson till kom förbi lagom till tårtan, som pappa härligt komponerat ihop, och alla närvarande njöt av fantastiskt väder och trevligt sällskap. Den enda nackdelen med kvällen var att storebror och pappa saknades, men det kommer fler tillfällen!

Nu lite uppdateringar om vad helgen bjudit på:

Fredag
Superstressig dag på jobbet.. Det är inte roligt att få miljarder varor och inte ha tillräckligt med tid/arbetskraft för att ta rätt på dessa. Jag och Mattias slet som hundar, men ändå var det massor kvar att göra när dan var slut. Eller, slut och slut.. När jag väl kommit från ena jobbet var det dags för nästa. Studentbalsspelningen i Bollsta! Det däremot var en trevlig upplevelse! Vackra glada människor i slutet på en fas, laddade för nästa. Vi gjorde väldigt bra ifrån oss med tanke på att vi inte hunnit repa något innan, och studenterna verkade ha riktigt skoj! Framåt småtimmarna, då vi äntligen kommit hem och fick krypa till kojs (usch, vad trött jag var), kände jag mig otroligt nöjd med min dag!

Lördag
Sovmorgon in i det sista innan det var dags att bege sig till Näsåker och hälsa på Anneli! Hade inte träffat henne sen i juli förra året, så det var verkligen på tiden! Svängde förbi faster trassel, a.k.a. Anna Helene, för att hämta lite mazariner åt mor först (vissa langar sprit, jag håller mig till bakverk). Väl framme hos Anneli började frossandet; av smörgåstårta, snickerskakor, diskussioner och sol! Tiden flög iväg och jag skulle hälsa på farmor och farfar innan det var tid att åka hem till den årliga cruisingen. Dags att avsluta det kära återseendet? Icke! Anneli svidade om medan jag besökte farföräldrarna och sedan gled vi mot Sollefteå.
Kvällen fortsatte i samma trevliga anda och trots att vi inte såg så många fina gamla bilar som vi tänkt, så betade vi av trubadursspel, grannsämja, 5-minuters inflyttningsfest, grillmat och konverserande med musikaliska afrikaner. 
En riktigt toppen dag! Tack Anneli, det här gör vi om!

Imorse gick jag yrvaket till jobbet och ville inte väcka övernattningsgästen, så istället lämnade jag en liten lapp. När jag sen kom hem, efter att ha varit hos mamma, har jag fått en lapp tillbaka! Fantastiskt! Så många lappar som jag skrivit till Robert, utan någon som helst respons.. Jag blev jätteglad! Upptäcker därefter att hon bäddat ihop där hon sov, PLUS att hon diskat! Helt otroligt! Skrev till henne på ack så populära Facebook att nästa gång får hon bete sig som folk: Gäster ska stöka ner, inte städa upp ;) 

Så. Ännu en novell a´la Anna. Jag hade kunnat korta ner rubbet med ett "Det har varit en jättebra helg", men det hade inte blivit lika roligt, eller hur? c",)

Och allt detta tack vare min mamma (och pappa, men det tar vi på farsdag) som såg till att jag föddes.

Tack mamma för att du är du!
/Anna


1 kommentar:

  1. Jag tycker halv- / tjugo i fem är en lagom tid på en måndag att ge respons. Ska vara på något sådant där statligt verk om en timme och prata dumheter -- igen. Du förstår ju själv hur svårt man har att hålla sig för skratt.. Hur gick den där gungande NAAA-NAA-NANANA-NAA låten? Ah.. Nu minns jag... Jag klarar mig resten av dagen. It takes a fool to remain sane.

    Den där kamraten, var hon snygg förresten? :)

    Jag skulle skriva att jag innerligen hoppades att du levde och verkade väl, MEN! Eftersom jag redan vet att så är fallet, får jag väl istället hålla tummarna för att allt går din väg. Jag hejar alltid på dig!

    Stora kramar och en massa SYKIJAKI FORCE! Dags för en "riktig" måndag på den här kanten av verkligheten...

    Love you!

    -Bror

    SvaraRadera