torsdag 21 maj 2009

Stabilitetsträning för Dummies





För det första vill jag nämna att både mitt o Roberts matpåhitt blev succé!
Och för det andra har jag varit duktig och ÄNTLIGEN använt min pilatesboll.

När det var bokrea såldes det såna här bollar med tillhörande instruktionsbok till på Konsum. En arbetskamrat köpte och jag hakade på. Nu skulle vi bli tränade minsann! Vad som hände var att hon hittade en instruktions-dvd på nätet, köpte den och satte igång. Jag själv har haft bollen kringrullande i lägenheten, med knappt intresse att använda den. Till slut köpte jag dvd:n jag också och lät den ligga i bokhyllan, fram tills ikväll! 

Bestämde mig, röjde bort vardagsrumsbordet och plockade fram vatten, dvd, boll och träningsskor. Sen, mina damer och herrar, böjde och stretchade och tränade
 jag både armar och ben och magmuskler och smilmuskler. Det roligaste var att dvd:n var dubbad med en otroooligt töntig svensk kvinnoröst som propagerade om att "bollen är din bästa vän" osv.. 




"Min bästa vän"





Men i det stora hela var det riktigt bra träning! Speciellt för benen och magen. Så tummen upp för balansboll!

Dags att varva ner inför sovdags. Börjar kl7 imorrn och ska försöka hålla mig pigg hela dan. Marie och jag ska nämligen fira våra födelsedagar i efterskott med trevligheter! c",)

Natti natti
/Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar