tisdag 12 maj 2009

Shit pommes frites! Nostalgi delux...

Har precis fått mail från en gammal vän (eller gammal och gammal, lika gammal som mig) med bifogade Masonitlåtar!! 


För er som inte vet vilka Masonit var, så kan jag berätta att det var en "rapgrupp" som jag och tre kompisar bildade för flera herrans år sen då P3 turnerade runt i sommarSverige med programmet "Ketchup i P3". Först hette vi "MaGi och 7-11" (här kommer Magiii, och seven eleven..") men bytte därefter till ett mer passande (?) namn. 

Nåväl! Alla städer som fick besök av "Ketchup" utlovades en rolig stund och skulle hitta någon eller några som gjorde en "rap" om staden - "Stadsrappen". Dessa bidrag skulle efter turnéns slut bedömas av en jury, därpå ett bidrag korades som vinnare. Som ni kanske kan gissa var det vi fyra som hakade på möjligheten! 

Med egenhändigt inspelad bakgrundsmusik på en gammal Yamahasynth och med två fioler intog jag, Isabel, Sara och Björn scenen. Låten hette S.O.L.L.E.F.T.E.Å. och gjorde Sollefteå till årets vinnare i Stadsrappen! Det var skitkul och spännande! Vi fick åka ner till radiohuset i Stockholm och spela in några låtar som vi flitigt snickrade ihop, i samma hobbyanda som tidigare, och under ett par år därefter var vi med i lite olika sammanhang och njöt till fullo av musik och annat kul som fyra helt olika människor hittar på. Skulle kunna räkna upp massor, men lite vill jag behålla själv i min nostalgiskt härliga värld.

Så, några av de låtar vi gjorde har jag alltså suttit och lyssnat på nu. Härligt, härligt, härligt!
Tack till Isabel, Sara och Björn för en förgylld kväll!

Nu ska jag rulla tummar eller läsa eller kramas eller nåt.
Bye bye
/Anna

1 kommentar:

  1. Men Anna, det har jag missat totalt... Skulle vilja lyssna på den låten :-) /Linda

    SvaraRadera