tisdag 26 maj 2009

Puss å kaam o gattis!



Jag är glad! 

Imorgon får jag sova ut, bara det är glädjebringande nog.
Sen har jag de senaste dagarna bara haft roligt! 

I söndags skulle jag agera pluggarstöd åt Cathrine. Det gick toppenbra! Först kollade vi Bones (en riktigt bra serie fick jag erfara), sen spelade vi Mario Party. Lyckad studiekväll va? Men jag klagar inte, jag hade jättetrevligt och tror att Cathrine mådde bra av att få bryta av från böckerna ett tag. Fina Cathrine... 

Veckan startade bra! Jobbet gick som på räls. Jag och Kicki matade ut charkvaror som riktiga proffs! Vi hade missat beställningsstoppet inför fredagen veckan innan (vem kom på att lägga in en röd dag mitt i allt?) så hyllorna gapade vackert inför vår framfart. Kvällen spenderades med syster, svåger, sambo och Krille. Släkt och vän med andra ord! Tanken var att vi skulle ägna oss åt diverse sällskapsspel, men en kvintett slagna hjältar fick till en underhållande stund ändå. Inget kan locka fram så många skratt som trötthet! Det började med att Karin hittat en rolig lek. "Först utnämner man en katt..." Nåväl, kul var det! c",)

Idag har det också varit en effektiv dag på arbetet! Känner mig nöjd att vara tillbaka på charken. Makaroner och korv till middag (jag förstår din förälskelse Henric), sen åkte Robert och pappa på dragspelsklubben medan jag duktigt gick på spanskan. Efter det (oj vad många "sen, därefter, i tisdags, dagen därpå" det blir.. Kära dagbok..) gick jag hem till Marie och åt glasspinnar. Är så skönt att komma dit! Marie är som Norrlands Guld - Om du vill vara dig själv för en stund. 

Nu sitter jag här och skriver min novell "Annas vardagligheter och diverse".

Haha, gluttar på M.A.S.H. på tv. Radar är klockren! Han skriver ett brev till sin mamma: "Jag skriver det här långsamt, för jag vet att du inte kan läsa så fort.."

Nä, avrundar här. Tack till er som gjort de senaste dagarna så fina! Puss på er!

Sov gott
/Anna











3 kommentarer:

  1. Miss you fina du!! :)
    Du verkar trivas och ha det bra.
    Det glädjer mig att läsa.
    Puss Jenni

    SvaraRadera
  2. Du e ju bara för gullig du! :-)
    Stor kram och trevlig dag!

    Marie

    SvaraRadera