onsdag 20 maj 2009

Ös kontra icke ös


Ös:
Det fullkomligt VRÄKER ner ute! "It's raining cats and dogs" Jag tror nog att även de springer och gömmer sig i detta väder... För ett tag sen åskade det, ganska rejält. Jag tillhör gruppen som tycker det är mysigt med sånt här väder! Gärna får det vara mörkt en varm sommarkväll så jag kan sitta på en altan och lyssna på smattret mot taket, fascineras av ljusspelet på himlen och härligt rysa till de rungande mullren från ovan. Just då mår jag riktigt bra! Nackdelen med dagens väder är dock att min promenadplan är inställd.. Men men, kommer fler da'r!

Icke ös:
Jag borde diska, tvätta och städa. Åter igen om dagens väder: Vore ju ett ypperligt tillfälle att ta tag i allt detta nu, men jag ORKAR inte. Har, efter att ha tagit en lång sovmorgon, spenderat min tid med att äta "frunch" i soffan, kolla tv i soffan och klicka på datorn i.. ja just, soffan! Aldrig nånsin har det varit så rätt att vara parkerad i soffan! 

Det mest energikrävande hittills har varit några spillda tårar över "Extreme Makeover - Home edition". Jag är så blödig när det gäller såna där program då folk får sina hem omgjorda, eller får träffa förlorade familjemedlemmar. Just EMHE är ett otroligt fånigt och typiskt skrikigt amerikanskt program, men syftet med det hela resulterar i fantastiska förutsättningar för familjer i nöd. 
Idag var det en familj med en cp-skadad son, som med höga huslån och få resurser skulle försöka få en dräglig tillvaro. Mamman hade startat upp en basebollrörelse för handikappade barn, för att hennes son skulle få vara som andra ungdomar. 
Då Tyler och grabbarna var färdiga var hela hemmet handikappanpassat. Föräldrarna hade möjlighet att för första gången på 12år kunna sova tillsammans, då sonens säng installerats med "anfallslarm" (?) och som grädde på moset fick basebollungarna egna lagtröjor och en läktare där ALLA kunde sitta. 

Oj, vad jag dök ner i detta program känner jag..

Frågan är nu: Ska jag inspireras av regnet och ösa på med sysslorna här hemma, eller av molnen - bara släppa allt och vara uppe i det blå?

I vilket fall önskar jag er en underbar dag!
/Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar