onsdag 13 maj 2009

En ledig dag!


Idag har det varit jätteskönt att slippa gå på jobbet. Trivs visserligen med att jobba, men med 6 pass framför sig är det skönt att få en "laddningsdag"!


Började dagen med att sova så länge jag kunde (vid elvatiden gick det inte längre) och gick därefter på stan med sötsyster. Ett par fd lärare till mig stod nere på torget och jazzade lite, så vi lyssnade en stund, gick i lite affärer och lunchade därefter hemma hos Karin. Mkt trevligt! 

När Henric (systers sambo) kom hem drog vi upp till mor för ett överraskningsbesök. Överraskning! Hon var inte hemma... Så vi brummade vidare hem till oss ist. Då de klev in genom dörren blev det otroligt uppenbart att jag och Robert måste ta tag i städningen (!). När vi är själva är det inga problem att leva i kaos, men när folk kommer på visit känns det riktigt sunkigt..

Då de åkt hem smet jag ut en sväng med en arbetskompis på en skön promenad! Vi diskuterade en massa djupa saker och jag blev riktigt imponerad av all klokhet som rymmer sig i den här kvinnans hjärna! Hon har varit med om en del och plockat med sig mycket kunskap.

Nu sitter jag vid datorn medan Robert plinkar på pianot: "Isn't she lovely". Båda två gör allt för att dryga ut på städningen ;)
Jag är så glad för kameran jag fick i födelsedagspresent! Liten, lättsam o bra! På tal om födelsedag kan jag inte smälta festen som vi hade.. oj oj oj.. En kompis hade fixat så vi fick vara på en MC-klubb här i stan. Vi grillade, bandet jag o Robert spelar i körde några låtar och syster och Monessa (lokalfixaren) hade arrangerat en rolig lekstund. Alla som kom var glada och stämningen kalas! Jag har så fina vänner <3

Nu slamrade herrn i huset på pianot och kommer hit hör jag. "Hello Honeybun, vad gör du?.." -jag tror minsann det är dags att fortsätta städa.... 

Ha det fint!
/Anna






1 kommentar:

  1. Vad roligt med din blogg! Jag måste ta tag i att uppdatera min, men jag hinner ju knappt med livet självt.

    Härligt att höra att födelsedagen var lyckad! Önskar jag hade varit med.

    Kram på dig och lillebror!

    Nu ska jag jobba vidare...

    /Lotta

    SvaraRadera