måndag 11 maj 2009

Ny vecka med nya möjligheter

 

Jag är trött och frusen.. Ganska skönt att krypa under filten i soffan då och bara slöa! Har ganska nyss kollat ett par Vänner-avsnitt, vilken klockren tv-serie! Förstår inte att jag inte upptäckt detta förrän på sista tiden. Minns när "alla andra" kollade Vänner (på den tiden då jag inte hade tillgång till femman) och jag bestämt hävdade att det var en fånig serie. Nu förstår jag att jag bara var avundsjuk pga kanalbrist och sågade därefter, numera älskar jag den fånigheten ;)


Nåväl, måndag idag! Bestämde mig i helgen, igen, för att starta ett hälsosammare liv idag. Tänka på att äta nyttigt och motionera eller träna på något vis varje dag.
Dessa planer har smitts många gånger förr. Enligt tidigare erfarenheter brukar de alltid sättas i verk på måndagar, och bli allt vagare ju närmare helgen det blir. Sen kommer det alltid en ny måndag, en ny start, eller hur? Ny vecka, nya möjligheter! En ganska trygg och skön tanke att bära på. Men den här gången blir det annorlunda! Den här gången ska jag ta vara på möjligheten, för nästa veckas möjlighet kanske behövs för något annat projekt?


Dags att kravla mig ur soffan (uppvärmning), ta tag i disken (träna handlederna och koordinationen) och sen bege mig ut på vägarna (motion).

Ha det gott!
/Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar