måndag 11 oktober 2010

Om ni ville veta

 
Eftersom de flesta (nästan uteslutande alla), som läser min blogg är familjemedlemmar eller nära vänner tänkte jag att ni ville veta vad jag har pysslat med i helgen! Eller hur?

I fredags träffade jag Elina. Vi åt skräpmat och kollade gratis stand up-komedi. En kvinna från Västerbotten, som diktade/agerade på riktig västerbottninska, fick mig att känna mig lite som hemma en stund.

I lördags hade vi höststädning med grannarna. Det klipptes gräs, krattades löv, putsades fönster och norrlänningarna oljade in träräcket på loftgången. Fikastunden med hembakat och Baileys i kaffet avrundade en trevlig förmiddagsaktivitet.

Senare tog vi en promenad in till "stan" och inhandlade ätbart och drickbart för kvällen (bara vi två, grannarna fick klara sig själva). En god middag med gott vin, samt en god film fick stå för kvällsunderhållningen. Gitarren åkte fram en sväng, likaså stickningen.

Igår åt vi glass och kollade tv-serier i sängen nästan hela dagen. Efter mörkret lagt sig kom en vän på visit, så vi flyttade vårt tv-seriemaraton till vardagsrummet istället.

Sådär, nu vet ni! Känns det inte bra?

Och viktigast av allt: Vad har du gjort i helgen?

/Annalunda
  

2 kommentarer: