söndag 3 oktober 2010

Ordbajs

 
De senaste dagarna har jag försökt vara duktig och uppdatera här, men då jag mött motstånd efter motstånd (problem att logga in, fönster som stängs ner utan förvarning osv) har jag gett upp.

Jag hade många roliga saker som jag försökte sätta på pränt, men nu känns det nästan för sent att dra upp det. T.ex. mina funderingar över värdet på olika ord eller uttryck som egentligen betyder samma sak (varför det låter finare att säga dinera än att man ska dra i sig lite käk) eller berättelsen om kvinnan som tyckte jag såg svullen ut när jag log och indiern som en timme senare ville ta kort på mig för att jag var så vacker.

Nåväl, de tillfällena är förbi.

Nu har jag precis vinkat av Robert (vi har varit tillsammans i 3 år och 8 månader, firades i fredags, hurra för oss!) och gjort sällskap med dator och How I Met Your Mother i sängen. Mina senaste garninköp har resulterat i två nya mössor och jag har ett par kapitel kvar på Tusen strålande solar. Påbörja och avsluta avlöser varandra med en rasande fart.

Den här helgen har handlat om vila, kreativitet och egentid kontra kvalitetstid med pojkvän. En skön helg! Ikväll lägger vi till lite musikalitet då Fanny kommer förbi för att jamma. Mera plus!

Eftersom ni läser detta kan jag påpeka att bloggen funkar igen. Bra va?
Schas nu! Iväg med er och gör nåt roligare!

Söndagsklapp på kinden,

/Annalunda
 

2 kommentarer:

  1. Det här är mitt roliga idag Anna. Jag hade så kul igår på föreställningen att jag inte orkar göra roligare saker än att sitta still och läsa bra bloggar, en bok och ägna mig åt stillsamheter. Så jag har också haft en skön och jättebra helg! Hurra och grattis till er! Kram min vän

    SvaraRadera
  2. "Käka" är ett så fruktansvärt otrevligt ord för en dagligt återkommande njutfull verksamhet. "Äta" duger bra

    SvaraRadera