onsdag 27 oktober 2010

Smakar på ord

 
Idag är det en dag att bära lila på. Citat från facebookgrupp: "Gör du det säger du "it gets better" till alla HBT-ungdomar (och vuxna) i Sverige som ännu inte har mod att vara öppna."

Dessvärre äger jag ingenting lila. Inga kläder, inga smycken, ingenting. Jag jobbar dock på att få en lila tunga genom att suga på karameller. Ett bidrag likväl!

Hursomhelst.. Jag började upprepa ordet "lila" för mig själv och efter ett tag insåg jag hur konstigt det låter. Som alla ord gör när man säger dem om och om igen.

Igen. Igen. Igen. Igen. Igen. Visst är det ganska lustigt? Låter en aning skumt? Och ser skumt ut dessutom!

Ja, så det är det jag pysslar med idag. Smakar på ord och jobbar på att göra tungan lila.

Ha en bra dag! LILA!!!

/Annalunda
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar