fredag 12 februari 2010

Detta har hänt:



...IGÅR:


Robert färgade mitt hår mörkt. Det blev.... mörkt. Jag blev nöjd! Tack Robert!
Jag och Kattis käkade thaimat, fyndade smycken, surrade en massa goja och hade riktigt trevligt. Tack Kattis!
Jag inhandlade mig en snygg kavaj inför kommande propra tillfällen. Tack igen, Kattis!
Elina bjöd mig på vin på en mysig krog. Jag bjöd henne. Vi blev lagom runda under fötterna, åt på Mac Donalds, åkte svarttaxi (förlåt mamma) och hade ruskigt roligt. Tack Elina!


...IDAG:


Var på arbetsintervju på spännande internationellt företag. Gick bra, får vi hoppas. Kanske kavajen hjälper till att avgöra? Hjälp mig hålla tummarna!
Robert bjöd på skräpmat från kvarterets grillkiosk. Inte nyttigt, men gott!
Eftereffekterna från gårdagens kvällsäventyr satte igång och soffan fick slumrande sällskap ett par timmar. 
Vi bokade vår första tvättstugetid! 




Ptja, det var väl allt, på ett ungefär. Nu väntar sängen och imorgon ska vi promenera runt i kvarteren så vi får lite större geografisk kunskap än streckan mellan lägenheten och tunnelbanestationen. Städning ligger också på schemat, plus premiären i tvättstugan.
På kvällskvisten ska Robert och hans barndomskompis åka Finlandsfärja, medan jag själv håller mig på trygga land.


Härliga liv!
/Annalunda







3 kommentarer:

  1. Hej vännen. Länge sen sist nu. Allt snurrar på märker jag. Bara du trivs så löser sig allt som du vet. Men du får akta dig för att äta för mycket skräp mat... inte bra.
    Här är det strålande sol och nästan 20 grader kallt ute. Anledning att vara inne. Tänker på dig och håller tummarna att allt ordnar sig.
    Stor kram
    Nina

    SvaraRadera
  2. Sitter i storstaden Paris, alldeles ensam i ett konferensrum och ska ta tag i eftermiddagens arbete. Detta får avsluta min lunch som jag intog själv på en vietnamesisk restaurang ett par hundra meter från triumfbågen och med en god bok i handen. Paris är inte dumt, men jag skulle hellre ätit lunch hos mina svärföräldrar med Marc och tjejerna där är idag första dagen på vinterlovet...
    Du verkar ha det så bra! Jag håller sannerligen tummarna för att intervjun gick bra! En snygg kavaj kan göra susen bara för att den ger en självförtroende! Konstigt, men sant. :)
    Kram på dig och hälsa den lille brodern min. Hoppas finlandsfärjan var en hit.
    Lotta

    SvaraRadera