måndag 22 februari 2010

Sol, vind och vatten. (och jobb)



Idag skiner solen! Den härliga lampan har dessutom slagit ihop sig med sin polare -20°, så idag håller vi oss inomhus. Förutom herrn så ska pysa iväg på arbetsintervju om ett par timmar (håll tummarna för honom). 


Jag läste sen att tunnelbanorna är i kaos efter "snöstormen" som hälsat på i några dagar. Min teori är att de inte räknar in ny snö i stormen, utan baserar termen på att vinden sliter upp redan existerande snö från backen och placerar om den. För så mycket nyfallen snö kan jag inte påstå att det är. Dessvärre har vinden ställt till det nog för de stackars snöröjarna, så kommunaltrafiken har gått ner på lågvarv. 
Också en anledning till att stanna hemma idag.


Under tiden ska jag söka jobb och dricka en massa kolsyrat vatten, något jag fått dille på de senaste dagarna. Igår fyllde jag upp soda stream-flaskan otaliga gånger, och började fundera vart jag ska få tag på kolsyrepatroner numer då jag inte kan ta med dem på jobbet och köpa där. I-landsproblem. 


Nu ringde de nyss från ett assistentbolag jag sökt jobb på! Jag har fått erbjudande om att vara med i deras vikariepool och ska jobba imorgon. Kalasbra! Dock väntar jag på några andra intervjuresultat inom lite nya genrer jag skulle vilja prova på, men jobb är alltid jobb (och lön är alltid lön). Ska bli spännande att se vad det är för något!


Ha en fin dag!
/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar