lördag 27 februari 2010

Trött....



...i både kropp och själ.


För er som inte visste det har jag börjat jobba. Och med råge dessutom.
Jag puttar in papper i kuvert kombinerat med diverse uppdrag som personlig assistent. 


I måndags tog jag sovmorgon. Resten av dagen gjorde jag mest ingenting med tron om att veckan skulle fortsätta i samma anda. Men icke! På eftermiddagen ringde en dam från ett assistentrekryterings-företag och undrade om jag fortfarande var intresserad av att medverka (heter det så? vara med?) i deras vikariepool. Då det varit dött på receptionistfronten tackade jag ja. Sen fortsatte telefonen ringa...


Ett 13 timmarspass på tisdagen.
Kvällspass på onsdagen (kuvertering dessförinnan).
(Kuvertering på torsdag)
Halvkvällsnattpass idag (kom nyss hem...) (..och jajust - kuvertering PLUS lek med dokumentförstörar-apparater på förmiddagen)
Heldag imorgon, heldag på söndag, heldag på måndag... Blir nog kanske en paus på tisdag? Näjust ja, kuverteringen.. 


Men det känns bra, än så länge. Lika bäst att surfa på inkomstvågen medan det går. En vacker dag frankerar vi sista kuvertet och som vikarie går det aldrig att lita på något.


Ja. Varsågoda! Ett mycket intressant ointressant inlägg. 


Nu är jag trött. Nu ska jag sova. Nu är det alltså godnatt!
/Annablunda

4 kommentarer:

  1. Du är så duktig och flitig, sötsyster! Snart ses vi, längtar dit :D

    SvaraRadera
  2. Hej vännen. Tack för kram de värmde, skickar en åter till dig.
    Jobba inte ihjäl dig, det finns annat att göra också.
    Lovar, ska inte önska mer snö nu...men håll med, Det är bättre än kylan. Nu blåser det ute bara 5 grader kallt men känns som om det skulle vara minst 30 snön yr runt... Aldrig är man nöjd inte.
    Ha gott nu och stor kram
    Nina

    SvaraRadera
  3. Meen Anna! Vad bra att det löst sig med jobb och du verkar ju ha fullt upp dessutom :) Snart kommer jag ner mot söder. Hoppas vi hinner träffas. För övrigt så har jag och Jonas huset för oss själva i Norrtälje. Så kanske lite hus-party-mys nån dag? Vore kul om ni ville natta över där nån dag. Saknar er! Kraam!

    SvaraRadera