lördag 13 februari 2010

Gräsänka.



När Robert kramade om mig igår och sa: "Ha det så bra, vi ses imorrn" och lämnade mig ensam kvar för att styra kosan mot Finland, kändes det lite som när man är tonåring och får föräldrafritt hemma. 


Det första jag gjorde när han gått var att slå igång datorn, plocka upp gitarren och leka studiomusiker. Halva kvällen spenderade jag sedan med att spela in diverse halvgjorda alster på Garage Band. 
När Robert är hemma kommer jag mig aldrig för. Dels eftersom jag knappt får vara ifred då jag pysslar med musik (en mycket lycklig och ivrig gosse har förmågan att vilja vara med och lägga sig i), dels eftersom jag inte litar på min egen förmåga när tidigare nämnd gosse är i närheten (han kan ju det här med inspelning mycket bättre). Men nu spelade jag alltså på för fulla muggar, la stämmor på stämmor och mixade efter bästa förmåga. Jätteskoj!


Halv tio var det dags för Solsidan. Mycket underhållande, om än inte särskilt överraskande, komediserie. Svensk så det förslår, men alldeles perfekt gräsänke-nöje. 


Resten av kvällen spenderade jag i telefon, med en väldigt god vän på andra sidan linjen. Vi pratar inte så ofta, men då det väl blir av är det alltid lika skoj! Ämne efter ämne betas av och i konversationen är det en härlig mix av allvar och humor. (Tack ska Du ha!)


Då det var dags att sova hade mitt vara-ensam-hemma-och-göra-vad-jag-vill-rus gått över och den annars lilla sängen kändes plötsligt väldigt stor och tom. Likaså imorse när jag vaknade. Nu får han gärna komma hem igen, min musikaliske prins. Han får ta över mina musikprojekt hur mycket han vill, bara jag får en kram!


Båten är tillbaka vid sextiden ikväll. Klockan sju ska vi fira Fannys 25-årsdag ordentligt med mat och vin och underhållning på en krog inne i stan. Det ser jag fram emot!


Men nu måste jag gå och köpa lite mjölk. Sen är det bara att ta tag i gårdagens städning.......


Ha en fin helg!
/Annalunda

1 kommentar:

  1. Tack själv! Dina samtal är alltid givande och trevliga!

    SvaraRadera