torsdag 27 maj 2010

Alla sätt är bra....

Jag köpte nagellack igår! När jag jobbade i butik fick jag inte ha sån där färg på fingersköldarna på grund av hygienföreskrifter, så det blev aldrig att jag använde någon - inte heller på helger (jobbigt att behöva ta bort det innan måndagen). Men nu gjorde jag slag i saken och inhandlade både rosa och turkos. Pasteller sägs vara sommarens färger och jag har ju alltid varit den som följer trender slaviskt. Tycket för färgen och det billiga priset hade iiiiingenting med det att göra. Nej då.

I alla fall - när jag kom hem ville jag givetvis testa nagellacket. Efter att ha vägt för och emot, överlagt och funderat kom jag fram till att jag skulle börja med rosa.

Jag funderar om jag ska laga mat först, eftersom jag är hungrig, men bestämmer mig för att detta går så pass fort att jag kan kocka efteråt.
Robert är också hungrig och börjar lite smått att plocka fram maten.
Skakig på hand och smått nervös över resultatet börjar jag sedan omsorgsfullt stryka på den glada pastellen.
Robert fortsätter med att laga till den framplockade maten.
Då lacket är på blåser jag världsvant på fingrarna. Nu ska det torka!
Robert gör iordning tillbehören till maten.
För att inte färgen skulle bli för genomskinlig är det sedan dags för lager nummer två.
Maten börjar bli färdig och Robert plockar fram tallrikar.
Ännu en torkningsomgång. Här avancerar jag med att vifta på händerna.
Robert lägger upp maten på tallrikarna och ställer dem på bordet.
Klart! Jag visar upp mina fina naglar för Robert och frågar om han behöver hjälp med något?

Men då var det bara att hugga in!
Alla sätt är bra...


/Annalunda

2 kommentarer: