söndag 2 maj 2010

Slutet på helgen...

...ICKE!!

Jag har tagit ledigt imorgon! Det innebär utebliven söndagsångest och istället större njutningsfaktor. Dels för att helgen blir längre, men mest för att mina goa föräldrar kommer på besök om några timmar!

Det här veckoslutet har bjudit på fina möten.

I fredags kom Trumpeter förbi med vän och gitarr. Jag vet inte när jag träffade karln sist (ett par år sedan, minst) så det var tokroligt. Han och min rara pojkvän roade sig med att knäppa på strängar medan jag själv utövade norrländsk duell med Peters kompis.
Vid läggdags var solen i färd med att gå upp och vi hade träffat Fanny och Lövet ute på stan. På väg hem önskade jag att vi inte bodde så sabla långt ifrån city, men idag när solen skiner känns det som jag bor i Stockholms trevligaste kvarter!

Igår hälsade Roberts bror Markus med flickvän på. Formen var lite seg efter dagen innan, men det var mysigt att ha dem här. Sällskapsspelsplanerna utbyttes mot film och både jag och Tove smygslumrade lite i soffan. Framöver kommer vi nog träffas lite oftare, förhoppningsvis.

Och idag. Denna ljuvliga dag! Det ska bli så roligt att mamma och pappa hälsar på! Vi har varit in till centrum och inhandlat lite krokar och matvaror för handduks-upphängning och födointag.
Nu ska vi testa att spela zombie-spel på storbildsskärm (jag vet att solen skiner, men det innebär att zombiesarna är lättare att oskadliggöra).

Det är inte alls tokigt att få må så här gött :)

Ha en fin dag!
/Annalunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar