torsdag 6 maj 2010

Sömnlös(ningar)

Finns det hjärtrum så finns det stjärterum.
Men! Om man vill sova gott så passar det sig inte att ligga två personer i världens mjukaste smala säng. Det resulterar i nattliga slagsmål om någorlunda bekväm yta.
Därför har vi kommit fram till att en av oss får sova på soffan tills dess att ny säng införskaffats.

Vi utsåg en tävling.

Min motivering:
Då jag behöver skönhetssömn inför tidigare morgnar och dessutom inte innehar något behov av att titta på tv tills dess att ögonlocken ramlar ihop, bör sängen tillfalla mig.

Roberts motivering:
Då han gärna glor på dumburk in på småtimmarna och somnar görandes nämnda aktivitet, bör soffan tillfalla honom.

Resultat:
Båda vann, alla nöjda.

Men ack, så jag längtar tills vi får en bredare säng så vi kan återgå till det vanliga - Robert vill stanna uppe, jag vill att han går och lägger sig med mig.

Vardagsbestyr.
/Annalunda

1 kommentar: